Βιογραφικά/Σημειώσεις

Zάννος Ιωάννης: Χρήση αισθητήρων κίνησης για έλεγχο μουσικής με κίνηση του σώματος

Ο Γιάννης Ζάννος σπούδασε μουσική σύνθεση, εθνομουσικολογία και πληροφορική με εφαρμογή στην τεχνητή νοημοσύνη για μουσική. Διδάσκει διαδραστικές τέχνες ήχου και εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ερευνά και δημιουργεί διαδραστικά οπτικοακουστικά έργα. Κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα είναι η ακουστική οικολογία, η μηχανική μάθηση και η ανάδυση νέων γλωσσών από δεδομένα ως δημιουργικές διαδικασίες. Χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, όπως τα περιβάλλοντα SuperCollider, TidalCycles, FoxDot, και openFrameworks.

Στο σεμινάριο θα παρουσιάσω το σύστημα αισθητήρων που κατασκεύασα με βάση αισθητήρες κίνηση και raspberry pi zero, που επικοινωνεί με τον υπολογιστή μέσω wifi. Επίσης θα μιλήσω για εναλλακτικά συστήματα όπως το sense stage της Marije Baalman.  Θα εξηγήσω την χρήση της βιβλιοθήκης sc-hacks που ανέπτυξα με σκοπό να υποστηρίξω ανάπτυξη εφαρμογών και τον σχεδιασμό ήχου για χρήση με τους παραπάνω αισθητήρες, και θα συζητήσουμε για τρέχοντες προβληματισμούς και ιδέες στην έρευνα διεθνώς με αισθητήρες σε συνδυασμό με live coding για παραστατικές τέχνες με ενσωματιση (embodiment). 

Το σεμινάριο αποτελεί επεκταμένη και ανανεωμένη έκδοση παρουσίασης που έκανα στο Linux Audio Conference 2019 (https://lac.linuxaudio.org/2019/#program paper: https://lac.linuxaudio.org/2019/doc/zannos.pdf)  και απευθύνεται σε φοιτητές και συνθέτες κυρίως.  Θα εστιάσει κυρίως σε επίδειξη των δυνατοτήτων του συστήματος με σκοπό να μην υπάρχουν  απαιτήσεις ειδικών γνώσεων στον προγραμματισμό από το κοινό.

*****************************************************************************

BitVox (2019) | για Beatboxer + Live Electronics | 6 λεπτά
σύνθεση: Ορέστης Καραμανλής

laptop: Ορέστης Καραμανλής / beatboxing: Γιώργος Γαργάλας

___________________________________________________________________

Βιογραφικά Σημειώματα:

Ορέστης Καραμανλής: Πληροφορίες υπάρχουν στον ιστότοπο orestiskaramanlis.net

Γιώργος Γαργάλας: Ασχολείται με τη σύνθεση και ερμηνεία της ηλεκτροακουστικής μουσικής. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Τεχνών Ήχου & Εικόνας στην Κέρκυρα και μεταπτυχιακός φοιτητής στο Μουσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών.

__________________________________________________________________
Προγραμματικό Σημείωμα:

Το BitVox είναι ένα έργο για beatboxer και ηλεκτρονικά που τρέχουν σε μία γλώσσα προγραμματισμού που ονομάζεται SuperCollider. Ο υπολογιστής αναλύει τα ηχητικά γεγονότα που λαμβάνει από το μικρόφωνο και επεξεργάζεται αλγοριθμικά τα ρυθμικά πρότυπα σε μία προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας ενοποιημένος ηχητικός κόσμος μεταξύ του beatboxer και του ηλεκτρονικού του αντίστοιχου.

*********************************************************************************

Γιάννης Καλαντζής

Γεννήθηκε στη Χαλκίδα. Παρακολούθησε μαθήματα αν. θεωρητικών και σύνθεσης με τον Γιάννη Ιωαννίδη καθώς και ηλεκτροακουστική μουσική με τον Henri Kerkomard. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του με δίπλωμα σύνθεσης και μουσικής πληροφορικής στο Conservatoire National Supèrieur de Musique της Λυών, με καθηγητές τους Philippe Manoury, Marco Stroppa, Robert Pascal και Dennis Lorrain. Έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Έργα του έχουν εκτελεστεί σε διεθνή Φεστιβάλ στο Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο, Νέα Υόρκη, Σικάγο, Σαν Φρανσίσκο, Σάο Πάολο Σίδνεϊ, Πεκίνο, Σεούλ κ.α.

Έχει δεχτεί αναθέσεις έργων μεταξύ άλλων, από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Εθνικό Κέντρο Μουσικής ∆ημιουργίας της Λυών (GRAME) και το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού.

Η μουσική του έχει εκδοθεί σε CD στον Καναδά, Βραζιλία, Ισπανία και Ελλάδα.

Είναι υδριτικό μέλος του ΕΣΣΗΜ και διετέλεσε μέλος του ΔΣ στη δεκαετία του 2000.

Παραστασεις Α και Γ διάρκεια 2:49 2003

Δύο ηλεκτροακουστικές μινιατούρες. Απόσπασμα του ηλεκτροακουστικού μέρους από το κουαρτέτο εγχόρδων “Αντιπαραστάσεις”. Το έργο αυτό διαπραγματεύεται μία κοινή ομολογία δύο διαφορετικών γλωσσών, της οργανικής και της ηλεκτροακουστικής, οι οποίες άλλοτε συγκρούονται και άλλοτε συμβαδίζουν. Επίσης εκφράζεται μία δημιουργία εικονικών οργανισμών, οι οποίοι μέσα από την ασυνήθιστη κίνηση και λογική τους, μας οδηγούν σε μια ιδιότυπη απόδοση ενέργειας.

******************************************************************************

Δρ. Δημήτρης Μπάκας
Συνθέτης/Sound Artist
Βιογραφικό
Ο Δηµήτρης Μπάκας γεννήθηκε στην Κατερίνη το 1975. Σπούδασε σύνθεση µε δάσκαλο
το Θεόδωρο Αντωνίου. Συνέχισε τις µουσικές σπουδές στο Goldsmiths College, The
University of London (Μaster in Contemporary Music Composition). Στο ίδιο Εκπαιδευτικό
Ίδρυµα εκπόνησε διδακτορική διατριβή υπό την επίβλεψη του καθηγητή Roger Redgate
και αναγορεύτηκε διδάκτορας στη Σύνθεση (PhD in Contemporary Music Composition).
Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών παρακολούθησε και το Master
Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο Stanley Glasser Electronic Music Studios, Goldsmiths
College (EMS).
Κατά τα έτη 2010-2011 υπήρξε επισκέπτης ερευνητής στο Πανεπιστήµιο Κολούµπια της
Νέας Υόρκης, όπου ολοκλήρωσε µεταδιδακτορική έρευνα µε αντικείµενο την τεχνική
σύνθεσης της απόλυτης συνέχειας (absolute continuity). Έχει συµµετάσχει σε διεθνής
συνέδρια, residencies και έχει λάβει διεθνείς διακρίσεις. Κατά την περίοδο 2009-2011
εντάχθηκε κατόπιν διαγωνισµού, στη Society for the Promotion of New Music (S.P.N.M.)
του Ηνωµένου Βασιλείου. Ο Μπάκας δραστηριοποιείται και ως εικαστικός ήχου με έργα
που εκτίθενται κυρίως σε μουσεία.
Είναι µέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών (ΕΕΜ), του Ελληνικού Συνδέσμου
Συνθετών Hλεκτροακουστικής Mουσικής (ΕΣΣΗΜ), του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής
Έρευνας (ΚΣΥΜΕ), τηs Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας και του Temp’Ora
Project (Μπορντό Γαλλίας).

Apophatic Spectralism For Pre-Recorded Voice and Electronics (Stereo)
Composer: Dimitris Bakas
Vocals and Poem: Nadia Fiorou

Apophatic Spectralism is a work based on a poem written in French by Soprano
Nadia Fiorou. Without taking any consideration to the meanings of the words of
the poem, the work is completely based on how the French language sounds, in
the context of seeing the language and music as having the same origin (Les
Relation entre la musique et le langage dans le chanson chinoise, Schneider, 1950).
In this perspective, the electronics as well, take a step back and use sound colours and editing that reminds earlier stages of Electroacoustic Music.

***************************************************************************

Μηνάς Εμμανουήλ

Γεννήθηκε στον Πειραιά όπου σπούδασε μουσική θεωρία και πιάνο. Το 2000 αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, ενώ το 2002 ολοκλήρωσε με διάκρισης τις μεταπτυχιακές σπουδές του στη σύνθεση Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο City University του Λονδίνου.

Το 2006 ξεκίνησε τη συνεργασία του ως Εργαστηριακός Συνεργάτης στο τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, όπου τον Ιούλιου του 2018 εξελέγη Επίκουρος Καθηγητής. Σήμερα, συνεχίζει ως μέλος ΔΕΠ στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Βασικό κομμάτι του καλλιτεχνικού του έργου αποτελεί η σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής και ο ηχητικός σχεδιασμός για τις Παραστατικές Τέχνες και την κινούμενη εικόνα. Έχει παρουσιάσει έργα στο Φεστιβάλ Αθηνών/Επιδαύρου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και σε πολλές άλλες θεατρικές παραγωγές που παίχτηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Medea/2
Στο νοητό κόσμο των σκέψεών της, η Μήδεια, ανήσυχη, προσπαθεί να διαχειριστεί την εισβολή της Γλάυκης στη ζωή της. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη όπως και οι μοιραίες αποφάσεις. Το έργο αυτό αποτελεί ένα preview των σχετικών σκηνών από την παράσταση σωματικού θεάτρου «Out of Place/Medea», που έγινε σε συνεργασία με τη θεατρική ομάδα «Πλεύσις» (2014).
Τσέλο (Μήδεια): Γιώργος ΤαμιωλάκηςΦλάουτο (Γλαύκη): Μυρτώ ΚορκοκίουΣυμμετέχει ηχητικά και το κεκλιμένο επίπεδο, πάνω στο οποίο συνέβαινε η ερμηνεία των χορευτών.

*******************************************************************************

Βασίλης Κόκκας
Σπούδασε σύνθεση στην Αθήνα με τον Μιχάλη Τραυλό και στο Βερολίνο (UdK Βερολίνο, διπλωματική 1996) με τον Walter Zimmermann. Δούλεψε στο Studio für Elektroakustische Musik der TU Berlin με τους Folkmar Hein και F.M.Olbrisch. Composer in Residence Künstlerhaus Ahrenshoop (Deutsche Kulturstiftung, 2000) και Elektronisches Studio der Akademie d. Künste zu Berlin 1998. Έργα για οργανικά σύνολα, ηλεκτροακουστική μουσική, κινηματογράφο, χωρικές εγκαταστάσεις και μικτά μέσα, διδασκαλία.

Αρμύρα, ηλεκτροακουστική μουσική, στέρεο, 19’, 2019
Ένα παιγνίδι ισορροπίας για την προσοχή του ακροατή ανάμεσα σε ημιτονοειδή κύματα και κυματικά φαινόμενα. Τα κύματα, φιλοξενούμενα στην ενεργά συνειδητή παρατήρηση του ακροατή, αποζητούν υπαρξιακό διάλογο με τους παλμούς που συγκροτούν αυτό το ίδιο το πεδίο συνείδησης. Ο σκελετός της μορφής καταγράφει ηχητικά ένα «τυχαίο» σύμβολο, το σύμβολο 55 (Αφθονία) από το Βιβλίο των Αλλαγών, καθώς αυτό μεταλλάσσεται στον εαυτό του.

******************************************************************************

Ως συνθέτης ηλεκτροακουστικής μουσικής, ο Κωνσταντίνος Καραθανάσης εμπνέεται από την ποίηση, κινηματογράφο, αφηρημένη ζωγραφική, Ελληνική μυθολογία, μυστικισμό και τα κείμενα των Carl G. Jung και Joseph Campbell. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ, διακριθεί σε διαγωνισμούς όπως αυτοί της Bourges, Musica Nova, SEAMUS/ASCAP, SIME και Música Viva, ενώ κυκλοφορούν από τις εκδόσεις SEAMUS, ICMA, Musica Nova, Innova, Ιoνίου Πανεπιστημίου και ΕΣΣΗΜ. Έλαβε διδακτορικό σύνθεσης από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης στο Buffalo και είναι απόφοιτος του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι καθηγητής σύνθεσης και μουσικής τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, διευθύνοντας το στούντιο ηλεκτροακουστικής μουσικής. Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση http://karathanasis.org.

Η Μαρίνα Κολοβού, γεννήθηκε στην Αθήνα. Οι διακρίσεις της σε διαγωνισμούς όπως ο “Πανελλήνιος Διαγωνισμός βιολοντσέλλου της Τέχνης”, την οδήγησαν σε μία σολιστική καριέρα σε Ελλάδα, Γερμανία και Καναδά. Μεταξύ άλλων έχει παίξει υπό την μπαγκέτα των V. Petrenko, V. Ashkenazy, Χ. Κολοβού, C. Escher. Έχει ταξιδεύσει σε χώρες όπως η Ιαπωνία, Κίνα, Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία, Ελλάδα και Καναδά για συναυλίες και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε δύο από τις σημαντικότερες ορχήστρες Νέων του κόσμου (EUYO, GMJO). Έχει διατελέσει χρέη Κορυφαίου Α’ στην ομάδα των τσέλλων στην ΟΛΣ (2009-2015) -όπου συνεχίζει να εργάζεται- κι έχει συνεργαστεί με την Κ.Ο.Α. Είναι ιδρυτικό μέλος του Galan Trio, όπου κυκλοφόρησε ο πρώτος τους δίσκος με τίτλο “Switch” (2017) κι έχει έντονη παρουσία σε Ελλάδα κι εξωτερικό. Τέλος, είναι μέλος του Συνόλου Φεστιβάλ Ιονίων, με ειδίκευση στην σύγχρονη μουσική. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ελλάδα, Ολλανδία, Κίνα, Αρμενία κι Ισπανία. Η Μαρίνα Κολοβού σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών με τους Ν. Κοτζιά και Δ. Γούζιο καθώς και στο Conservatorium van Amsterdam με τον M. Mostert, ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. Η αγάπη της για τη μουσική την έφερε κοντά σε κάποιους απ’ τους σημαντικότερους τσελλίστες και παιδαγωγούς της εποχής μας όπως οι A. Bylsma, M. Strauss, D. Ferschtman, V.Despalj, E.Rijseger (jazz αυτοσχεδιασμός), από τους οποίους έχει πάρει μαθήματα.

Medusa In Somno

Μεδουσα, το υπέροχα όμορφο τέρας της αρχαιότητας. Μυστηριώδης, σαγηνευτική, αποτροπαϊκή και θανάσιμη. Η προσωποποίηση της αμφισημίας. Ήταν άραγε femmefatale, ή το τραγικό θύμα της επιθυμίας και έχθρας δύο θεών; Έζησε εξόριστη σε ένα έρημο νησί μετατρέποντας οτιδήποτε ζωντανό σε πέτρα με το θανατηφόρο βλέμμα της, κυοφορώντας τον σπόρο του βιασμού της, τον φτερωτό Πήγασο σύμβολο της υψηλής ποιητικής έμπνευσης. Σκοτώθηκε στον ύπνο της από τον Περσέα. Τί να ονειρεύονταν;

Το κομμάτι είναι παραγγελία της Madeleine Shapiro και αφιερώνεται σε αυτήν. Ευχαριστώ τον Ιοάννη Ανδριώτη που μοιράστηκε το πλαίσιο προγραμματισμού SANDbox~ για την υλοποίηση του κομματιού.

*********************************************************************************

Η Αντρια Σουρουλλά Θεοδώρου γεννήθηκε το 1989 στη Λεμεσό. Σπουδασε μουσική στο University of Sheffield και κατέχει μεταπτυχιακό στον τομεα των Sonic Arts. Από τότε που ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της, έχει συνθέσει κομμάτια για αρκετούς διαγωνισμούς, συναυλίες, συνέδρια, θέατρα και παραστάσεις σύγχρονου χορού. Το 2019 ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο του Huddersfield στον τομέα της ηλεκτροακουστικής σύνθεσης. Η διατριβή της «Εξερεύνηση της ελληνικής ταυτότητας μέσα από ένα πρωτότυπο ηλεκτροακουστικό πορτφόλιο συνθέσεων» διερευνά τις ιδέες που διέπουν την ελληνική ταυτότητα στην ηλεκτροακουστική μουσική.

Μήδεια ονομάζεται η δεύτερη κίνηση του έργου Πόθος το οποίο είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της Μήδειας και του Ιάσωνα. Με κύριο όργανο την φωνή και την λυρικότητα της, σε αντίθεση με το ηλεκτροακουστικό περιβάλλον επιδίωξα να παρουσιάσω την πολύπλευρη προσωπικότητα της Μήδειας (στοργική μάνα, θυμωμένη σύζυγος, μάγισσα).

*********************************************************************************

Σοφοκλής Αρβανίτης 1980

                                                     το έργο του επικεντρώνεται στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής για σταθερό μέσο, στη δημιουργία ηχητικών εγκαταστάσεων καθώς και στην αυτοσχεδιαστική ζωντανή ηλεκτρονική και μικτή μουσική.                                            

                                                     Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο  Institute of Sonology στο Royal Conservatoire της Χάγης όπου έλαβε Bachelor of Music in Sonology (BMus) και Master of Music in Sonology (MMus) αφού αρχικά ξεκίνησε τις σπουδές στου στο Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής, ΤΕΙ Κρήτης.

                                                     Η μουσική του έχει επιλεγεί στον 31ο, 33ο και 34ο διεθνή διαγωνισμό ηλεκτροακουστικής μουσικής και ηχητικών τεχνών, Bourges, Γαλλία.

*******************************************************************************

O Γιώργος Μιζήθρας είναι μουσικός, ενεργός τόσο ως συνθέτης αλλά και επιτελεστής στα πεδία της ακουσματικής μουσικής, του αυτοσχεδιασμού, της ζωντανής ηλεκτρονικής μουσικής, της μουσικής για θεατρικές παραστάσεις και των οπτικοακουστικών εγκαταστάσεων. Η παρούσα καλλιτεχνική του έρευνα επικεντρώνεται στην εφαρμογή των ιδεών της αρχαιολογίας των μέσων ( media archaeology) στην ηχητική τέχνη και τη μουσική, με το μετασχηματισμό παλαιών μέσων ηχοπαραγωγής και αποθήκευσης ως συσκευών καλλιτεχνικής έκφρασης. Είναι μέρος της καλλιτεχνικής κολεκτίβας σύγχρονης μουσικής «KΕ.Δι.Μου.Ρα» (Κέντρο Έρευνας  και Διάδοσης Μουσικής Ραδιουργίας) και έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολυάριθμες συναυλίες τόσο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.  Έχει φοιτήσει στο τμήμα Music Technology and Innovation του De Montfort University (Leicester), είναι απόφοιτος του τομέα της σύνθεσης του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών Μουσικολογία: Μουσική Τεχνολογία του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνων.

Το 1973 αντλεί το κύριο ηχητικό του υλικό από μια κασέτα που βρήκα στην αποθήκη της γιαγιάς μου.  Η κασέτα ανήκει στο πατέρα μου ή στο παππού μου και στη μία της πλευράς υπάρχει μία ηχογράφηση ενός ραδιοφωνικού αφιερώματος στην εξέγερση του Πολυτεχνείου. Το αφιέρωμα είναι της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, με πιθανή ημερομηνία μετάδοσης 17 Νοεμβρίου 1982. Το 1973 έχει δημιουργηθεί με κασέτες και προετοιμασμένους δίσκους βινύλιου και το μεγαλύτερο μέρος του έχει ηχογραφηθεί σε ζωντανό χρόνο.

            Το 1973 ανήκει στον κύκλο έργων με τίτλο Η Μουσική Πίσω από τη Μουσική (Music Behind Music).Η σειρά των κομματιών βασίζεται στο πεδίο της αρχαιολογίας των μέσων, προσπαθώντας να επεκτείνει και να εφαρμόσει τις ιδέες του πεδίου στα πλαίσια της πειραματικής μουσικής. Το υλικό των έργων προκύπτει μέσα από τον επαναπροσδιορισμό, μετασχηματισμό και τη μη-ορθή χρήση μέσων ηχογράφησης και αναπαραγωγής που έχουν τεθεί σε εμπορικό και χρηστικό περιθώριο. Η Μουσική Πίσω από τη Μουσική είναι ένας στοχασμός ως προς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μέσων και ως προς τις έννοιες θόρυβος/πληροφορία· μία πρόσκληση να ακούσουμε τη μουσική πίσω από τη μουσική, ένας φόρος τιμής στο θόρυβο επιφάνειας.

*********************************************************************************

Ο Στεφάτος Γιώργος είναι μουσικός και προγραμματιστής. Ενδιαφέρεται για τον προγραμματισμό μουσικής σε πραγματικό χρόνο και την δημιουργία διαδραστικών εφαρμογών εικόνας/ήχου. Έχει σπουδάσει ηλεκτροακουστική σύνθεση στην Κρήτη στο τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής και έχει μεταπτυχιακό τίτλο στις Ψηφιακές Τέχνες (Paris 8 [FR] και Ανωτάτη Σχολή καλών Τεχνών [GR]).

Ανθουσιασμός 5.04, tape Mία μικρή σπουδή πάνω στον ανθουσιασμο,
τη ψυχολογική κατάσταση κατά την διάρκεια της οποίας εμφορούμαστε από συναισθήματα ανείπωτης χαράς για τις αμέτρητες επιλογές που έχουμε πλέον στην καθημερινή ζωή μας.

*********************************************************************************

Ο ΘάνοςΠολυμενέας Λιοντήρης είναι συνθέτης, και sound artist. Το καλλιτεχνικό του έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: αλγοριθμικές και διαδραστικές μουσικές συνθέσεις, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις και καταστασιακά παραστατικά συμβάντα. Έχει γράψει μουσική για παραστάσεις θεάτρου και χορού. Σπούδασε Κοντραμπάσο και Ηλεκτροακουστική σύνθεση στη μουσική ακαδημία του Ρόττερνταμ. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην τεχνολογία τουήχου, στο Ινστιτούτο Σονολογίας της Βασιλικής Ακαδημίας της Χάγης και στο Ινστιτούτο Επιστημονικής Έρευνας Ακουστικής και Μουσικής (IRCAM) στο Παρίσι. Είναι κάτοχος δυο μεταπτυχιακών στα παιδαγωγικά και στις Καλές Τέχνες (στον τομέα της τέχνης και τεχνολογίας). Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίουτου Sussex με υποτροφία από το Bρετανικό κράτος (AHRC). Από το 2011 έως το 2018 εργάστηκε ως διδακτικό προσωπικό σε διάφορα πανεπιστήμια της Αγγλίας (Falmouth, Brighton, Sussex). Πλέον διδάσκει στα τμήματα μουσικών σπουδών των Πανεπιστημίων Ιονίου και ΕΚΠΑ καθώς επίσης και ως συνεργάτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Sussex τηςΑγγλίας. Στο ενεργητικό του έχει διαλέξεις σε διεθνή συνεδρία και δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά.Το 2012, έγινε μέλος της Βρετανικής Ακαδημίας ΑνωτάτηςΕκπαίδευσης (FHEA). Είναι μέλος οργανωτικών επιτρόπων διεθνών συνεδριών (EDULEARN2013, FASCINATE2013, ICLI2016).

Sun Bleached: πρόκειται για ένα stereo κομμάτι, διάρκειας 8′.55″, για Μπαρόκ Φλάουτο, Βιολί, Βιόλα ντα Γκάμπα, Τσέμπαλο και μαγνητοταινία. Το έργο ήταν παραγγελία και ηχογραφήθηκε από το Βέλγικό ensemble Μπαρόκ μουσικής Europa Ritrovata, για το CD Affect is No Crime: New Music for Old Instruments, εκδ. Arcana (OutThere Music), το οποίο κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του 2019. Στο Sun bleached όλο το τονικό υλικό πρoκύπτει από τη χρήση και επεξεργασία μιας infinity series (βλ. Per Nørgård), ενώ το υλικό της μαγνητοταινίας προκύπτει αποκλειστικά και μόνο από την προηχογράφηση του ίδιου του ακουστικού έργου (του ίδιου του κουαρτέτου) και την μετέπειτα επεξεργασία αυτού του υλικού. Η επεξεργασία που υπέστη το ηχογραφημένο υλικό έγινε σχεδόν αποκλειστικά (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) στο χρονικό πεδίο (time domain). Σκοπός αυτής της προσέγγισης ήταν η δημιουργία μιας αλληγορίας. Μια αλληγορία η οποία έχει να κάνει με την έννοια του χρόνου, την πλαστικότητα του, και την ανεξίτηλη του επίδραση στα πράγματα (εξ ου και ο τίτλος). Το γεγονός οτι το ακουστικό υλικό προκύπτει από infinity series επιλέχθηκε για να δώσει την αίσθηση του απείρου αλλά και της κυκλικότητας αισθήσεις και χαρακτηριστικά τα οποία σχετίζονται με την έννοια του χρόνου. Έπειτα η συνήχηση του ακουστικού με το προηχογραφημένο κουαρτέτο, τον “επεξεργασμένο του εαυτό του” δηλαδή, ορίζεται στο επίπεδο της ιδέας, σαν ένα είδος οκτέτου καθώς οι μουσικοί καλούνται να συνομιλήσουν μουσικά σε μια άλλη διάσταση να παίξουν μουσική με τους ίδιους τους τους (προηχογραφημενους) εαυτούς σε μια διάσταση όμως στην οποία η αίσθηση του χρόνου είναι τελικά διαφορετική από την τρέχουσα.

*********************************************************************************

Ο Σπύρος Πολυχρονόπουλος γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Είναι συνθέτης ηλεκτροακουστικής μουσικής με 15 δίσκους στο ενεργητικό του και έχει συγγράψει δοκίμια γύρω από τη φιλοσοφία της μουσικής. Επιστημονικά μετά την αποφοίτησή του από το Φυσικό, εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στο Πολυτεχνείο. Μετά από πέντε έτη σε πανεπιστήμια της Αγγλίας, όπου εργάστηκε ως ερευνητής, σήμερα βρίσκεται στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ως ερευνητής στη φυσική μοντελοποίηση μουσικών οργάνων.

Live Electronic Music is a stand alone, iterative composition housed in a bespoke hand crafted polycarbonate box. This artist multiple is the first of its kind, utilising a specially designed software by Polychronopoulos with the help and ideas of Fotis Kontomichos. It is a universe, collected and housed in a tiny yet endlessly deep object. Each ‘playback’ is different to the one before it. The piece reveals itself endlessly, exposing new dimensions and dynamics drawn from a table of acoustic elements. Essentially then, no matter how many times this piece plays, no two versions can ever be identical. This is a piece exploring evolution and iteration. A chance to experience and re-experience a sound world that is living and shifting moment to moment, no matter how subtle those shifts might be.This album consists of four musical pieces. The music that you are going to listen is not prefabricated or stored in the device memory and every playback is unique. Five independent audio channels are processed, mixed and reproduced in real-time. A different sample is loaded on each channel, chosen randomly from a sample database. Additionally, each channel introduces a different filter featuring unique parameters. The parameters’ values are varying constantly between two points, resulting in a fluid development of the layers across one another in time. I came to LEM through a discussion on the capabilities and limitations of live electronic music performance with my friend Fotis Kontomichos. In contrast to music performed by instruments, electronic music consists mainly of prerecorded or generated samples synchronized with specialized software. So, the audience in a gig is exposed basically in pure auditory stimuli. Following on from that idea, we thought that we could create a software supporting the dynamic evolution of a varying composition performed live, without the artist’s presence. So, LEM was born out of this simple idea.

**********************************************************************************

 Ο Γιάννης Ζάννος σπούδασε μουσική σύνθεση, εθνομουσικολογία και πληροφορική με εφαρμογή στην τεχνητή νοημοσύνη για μουσική. Διδάσκει διαδραστικές τέχνες ήχου και εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ερευνά και δημιουργεί διαδραστικά οπτικοακουστικά έργα. Κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα είναι η ακουστική οικολογία, η μηχανική μάθηση και η ανάδυση νέων γλωσσών από δεδομένα ως δημιουργικές διαδικασίες. Χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, όπως τα περιβάλλοντα SuperCollider, TidalCycles, FoxDot, και openFrameworks.

IDE Scene : Μεικτό έργο για ασυρματους φορητούς αισθητήρες, supercollider και προαιρετικά χαμηλό έγχορδο όργανο (Βιόλα).

Οδηγίες: Η σκηνή απαιτεί θέση για την εκτελέστρια στην Βιόλα (Ελευθερία Τόγια) και περίπου 3×3 μέτρα χώρο για κίνηση του εκτελεστή (Γιάννης Ζάννος) με τους αισθητήρες.  Επίσης χρειάζεται να τοποθετηθεί λάπτοπ κοντά στην σκηνή ή επάνω στην σκηνή, συνδεδεμένο με στέρεο ήχο μέσω κάρτας ήχου που θα φέρω.  Η κάρτα ήχου θα είναι συνδεδεμένη με την Βιόλα μέσω μικροφώνου τοποθετημένου πάνω στο όργανο, που θα φέρει η εκτελέστρια.

*********************************************************************************

Nikos Makris was born in Athens 03-11-1979. He has a background in music composition and performance, in media art and technology and in social science. He has studied at Codarts University of the Arts (Rotterdam,the Netherlands) and granted with his Master researcher diploma in “Music Composition”, at “Ionian University- Department of Music Studies (Corfu, Greece) and was awarded with a Master diploma from the interdepartmental program “Sound Art and Technology”, and at “Panteion University of Social and Political Sciences”, in which he achieved a bachelor title in “Sociology”. He has also studied and gained degrees in “Advanced Music Theory”, “Jazz Guitar performance and Jazz theory”. He is working as a composer and performer, as a media technology artist (sound & visual) and in “Humanities”and “Solidarity” programs in Greece. He is also working as music teacher and session musician for theory, modern guitar and improvisation. He is specialized in electronic music, mixed interactive media , instrumental improvised performances, instrumentation, and aleatoric and post serial compositional techniques.

Dasata
Κομμάτι, διαισθητικής, φασματικής και jazz μουσικής για 5 εκτελεστές.
Λουκία Παλαιολόγου: _______________________________________Φωνήτικά.
Ντίνος Μάνος :__________________________________________ Κοντραμπάσο.
Δημήτρης Κυραναστάσης :_______________ __Κλαρινέτο, φλογέρες, σαξόφωνο.
Χρήστος Κωνσταντινίδης :_________________________________ perc-drum set.
Νίκος Μακρής : ___________________________________ Synth-set & φλάουτό.
Σύνθεση, επιμέλεια: Νίκος Μακρής.
Πρόκειται για αφηρημένο κομμάτι που ολοκληρώνεται ως αυτοσχεδιαστική δημιουργία.

end******************************************************************************